kalverliefde

De laatste dagen kwam het kwik ’s middags tot 30 graden. Heerlijk, alles komt tot leven, de hagedissen schieten over de muren, de zwaluwen scheren over het erf (en af en toe door de keuken) en in de avondschemering hoor je overal de veenmollen ‘zingen’ en komen de vleermuizen tevoorschijn. Met die temperaturen is het wel eens anders geweest. De afgelopen winter werd ik iedere ochtend wakker met een rode neus van de kou. Vier graden is me net iets te spartaans. Nu zijn we dan eindelijk afgelopen maandag  begonnen met het isoleren van de  slaapkamers. ’s Morgens klussen we binnen en ’s middags zijn we druk in de tuin en ’s avonds prik ik zelfs af en toe aan mijn paaspatchworkje en ik ben heel voorzichtig begonnen aan de variahex uit de quilt en zo. 
Vanmiddag zaten we tevreden, na onze noeste arbeid op ons terras aan een glaasje toen er zomaar ineens in het weiland tegenover ons huis een kalfje werd geboren. Gauw de buurman gebeld om hem het heugelijk nieuws te vertellen. Ik durfe het weiland niet in mijn uppie in te gaan want naast de kersverse moeder met kind staat ook de vader in dit weiland. Vandaar dat de eerste foto van iets verder weg is gemaakt. Later, met Christophe, heb ik mij van mijn stoere kant laten zien en heb ik de stier getrotseerd om wat dichter bij een foto te maken. Moeder en dochter maken het goed en de vader is ook reuze in z’n sas met de gezinsuitbereiding. Na wat gesnuffel vertrokken ze met z’n drietjes naar een beschut plekje in de zon.
12 gedachten over “kalverliefde

  1. Wat een mooie foto's van deze kalverliefde.
    En wat is het al warm bij jullie! Wij gaan in juni naar Frankrijk en voor mijn DH hoop ik toch echt dat het dan niet zo warm wordt. We zien wel.
    Fijne zondag en geniet van het lekkere weer. Hier zitten we ook lekker in het zonnetje.

    Like

  2. Mooi schouwspel om dat vanaf je terras te kunnen bekijken. Leuke serie foto's. Dertig graden is het hier gelukkig nog niet, maar het beloofd weer een mooie zonnige dag te worden.
    Fijne zondag

    Like

  3. O wat lief en dat gebeurd gewoon vlak voor je ogen. O wat een heerlijk leventje hebben jullie toch. 30 graden ik kijk er naar uit. Hier aan de kust in NL is het nog steeds fris met die zeewind.
    Fijne zondag.

    Like

  4. Heerlijk dat nieuwe leven, leuk dat papa-stier er ook bij is. Echt lente!
    Hier is het de afgelopen dagen ook heerlijk weer en achter in de sloot zwemmen de jonge eendjes alweer voorbij!
    Heb je trouwens mijn mail ontvangen (14 maart verzonden)? Zo niet, ons mail-adres is jjlenl@online.nl.

    Like

Geef een reactie

