dagje uit

Gisteren hebben we ons een dagje uit gegund, na dagen in de slaapkamers in de weer te zijn geweest met gipsplaten en steenwol wilden we wel eens wat anders. Ik had gelezen dat er in Graves sur Anse (in de Beaujolais) een internationale quilt en textielkunst-expositie was. Daar wilde ik natuurlijk wel naar toe. Ik was nog nooit op een quilttentoonstelling geweest. Mijn liefje overgehaald om 200 km heen en weer 200 km terug te rijden. Afstanden zijn, sinds we hier wonen, anders dan in Nederland. Je moet hier voor alles ver rijden. Voor de bridgetoernooitjes in de regio leggen we gemakkelijk een paar honderd kilometer af en iedere week de grote boodschappen kost ook de nodige reistijd. Dus het nuttige met het aangename verenigd (voor beide was dit iets anders!!??) gingen we op pad. Langs prachtige landschappen, we prijzen ons nog steeds iedere dag gelukkig met de mooie omgeving waarin we wonen. Vanuit de auto snel nog even een bloeiend koolzaadveld op de foto gezet. Het was een feestelijk gezicht al die gele vlakken tussen het prille groen. Lief hoefde geen entréegeld te betalen bij de quilttentoonstelling omdat hij zei dat hij alleen mijn chauffeur was en in het restaurant stilletjes een boekje ging zitten lezen. Dit illustreert natuurlijk de ontzettende vriendelijke sfeer die er hing.

Wat heb ik genoten op de tentoonstelling. Inzendingen uit de hele wereld hingen er. Technieken waarvan ik nog nooit gehoord had. Ik heb van alles gefotografeeerd om er in de toekomst wellicht iets mee te doen. Tere zijde uit Japan, robuste jutte en de felle kleuren uit Rusland, het bijna fotografisch werk uit de USA, een Einsteinthema uit Nederland en natuurlijk veel werk uit Frankrijk. Uiteraard was er ook een zaal met verkoopkraampjes. Ik heb me ingehouden (mede doordat ik niet zoveel contant geld in de knip had) maar ik heb mezelf getracteerd op een handzaam daglichtlampje. Na de expo hebben we lekker gelunched en daarna zijn we aan ons tweede reisdoel begonnen. Wijninkopen. Het geval wil dat we 1 mei aanstaande 25 jaar getrouwd zijn. Dit kunnen we, na onze toentertijd in piepkleine kring afgelegde huwelijksbelofte, niet déze keer wéér zonder veel bombarie voorbij laten gaan (althans, dit vinden mijn broer en zussen). Ze zijn van plan te komen en dan moet er natuurlijk wel iets onder de kurk zitten tijdens een lekkere lunch. We hebben de hele middag overal geproefd en zijn tevreden met onze aankopen: liters  frisse rosé en volle rode wijn beide uit de Julienas en lekker vettige witte wijn uit de Macon. Nu nog de gerechten verzinnen die erbij passen en laat dan de feestelijkheden maar beginnen.
7 comments

  1. wat een heerlijke dag hebben jullie er weer van gemaakt. het is inderdaad wel weer byzonder dat je dan een stempeltje op de hand krijgt om zo naar binnen te komen! nu ga ik lekker genieten van je mooie foto's, dan ben ik er toch een beetje bij geweest.

    Like

  2. Een heerlijke dag uit met een leuk doel, mooie quilts, veel inspiratie. Het landschap zal zich daar ook als een glooiende lappendeken voor jullie uitrollen. Prachtig die koolzaadvelden.
    Succes met de voorbereidingen voor jullie feestje.
    Groetjes

    Like

  3. Oh ik zie je helemaal rijden door de velden, mooi zeg ! Leuk om eens zo'n tentoonstelling te bezoeken, krijg je misschien ook wel weer inspiratie van..hhahaha zo te zien aan je vorige post heb je daar geen problemen me hihihi, geweldig die ruitjes en denim en rood..zelfs het huidskleur doet het goed erbij!

    mmm..mag ik vast even aan je rosé snuffelen 😉 Lijkt me heerlijk, gaat vast goed komen…zoek je nog een recept : http://www.deruijsbroekjes.com, blog van mijn manlief en ikke 😉 misschien zit er wel iets voor je bij 😉

    Bedankt voor je tip pain perdu met oude wijven koe..lijkt me ook best spannend. Hoe noemen ze oude wijven koek in frankrijk ? In juni ben ik een weekje in frankrijk en ben dol om dat soort voedsel in te slaan.

    Like

  4. Dat dit een bizondere tentoonstelling was dat kun je wel opmaken uit je foto's Dorothé…Dat je nog tijd had om er iets anders naast te gaan doen….! Maar een lekker wijntje is niet versmaden op jullie 25e huwelijksdag….. Ik vind dat je broers en zussen helemaal gelijk hebben…..gevierd moet er worden….!!
    groetjes, Janny

    Like

  5. Wat leuk om wijnen te kopen voor je feest!
    Mooie foto's van het veld en de quilts, heel bijzonder, 'k kan me vootstellen dat je veel nieuws hebt gezien!
    Geniet van de voorbereidingen!
    groetjes en goede paasdagen gewenst!

    Like

Geef een reactie

