November

IMG_1137.JPGMet zo’n uitzicht vanuit je stoel, nippend aan een glaasje wijn en bijkomend van een geslaagde naschoolse opvang is het leven goed. We hebben met de kindjes kerstboom-werkstukjes gemaakt met vingerverf en papieren kerstballen. De spanningsboog van drie-  en vier-jarigen is niet erg groot dus na tien minuten moet er toch wel een glinsterend sterretje bijgeplakt worden om de aandacht op vrijdagmiddag vast te houden.  Na die werkjes gaan ze toch weer het liefst met boetseerklei ‘frietjes voor me bakken’.

Mijn vorige blogje was de eerste dag van onze route 66 vakantie. Daarna is er niets meer van gekomen omdat ik een klein weekje met griep achter in de auto heb doorgebracht (wel veel gezien hoor) en daarna niet meer zo goed de blogdraad meer op kon nemen.  Het was een bijzonder land. Ik had New York vorig jaar leren kennen maar daarbuiten, ja, da’s andere koek. We hadden een zeer comfortabele Jeep tot onze beschikking en hebben alles van de route gezien. Prachtige landschappen, lege landschappen, slapende stadjes en veel hamburgers. De Grand Canyon was wekelijk overweldigend. Daar hebben we geweldige wandelingen kunnen maken.  Las Vegas was een trieste vertoning van éėn-armige bandieten waarachter steevast oude dames en heren hun pensioentje zaten te vergokken. Ook ik heb het niet kunnen laten en heb er binnen 10 minuten $ 40 doorgejaagd. Los Angeles veel vergane glorie maar ook veel moois zoals ‘the Broad‘ een prachtig museum in een even prachtig gebouw, naast een nog zo’n geweldig gebouw waar het muziektheater in gehuisvest is, ‘the Disney music hall’. Er zijn tegenwoordig wel leuke nieuwe trendy hotspots bij gekomen zoals bijvoorbeeld ‘The Groove’, een wijk met dure winkels en lekkere eetgelegenheden.  Trouwens …. in Springfield IL (aan het begin van onze reis) hebben we het Dana Thomas house bezocht, ook zo’n pareltje. Al met al een vakantie die meer dan de moeite waard was en waar ik met dit kleine berichtje het land echt te kort doe.

Thuis nam het leven weer zijn gewone gangetje met dien te verstande dat ik mijn 60e verjaardag gevierd heb, samen met mijn zussen en broer, zwagers en zelfs een nichtje die vrij kon nemen en wat dierbare vrienden uit ons nieuwe woonland.

Op handwerkgebied is niet zo heel veel gebeurd, maar genoeg om binnenkort een  blogje aan te wijden.

Fijn weekend.

 

3 gedachtes over “November

Geef een reactie

