Wol genoeg voor een warme winter

Er is weer een week om van dit verwachtingsvolle nieuwe jaar. De laatste avond van het oude jaar zijn we begonnen met 20 vrienden en kennissen aan een oudejaarsdiner dat voortduurde tot de eerste uren van het nieuwe jaar. Beter kan het toch niet beginnen dacht ik zo.  Deze traditie hebben we al vele jaren en we hopen er met iedereen in goede gezondheid nog vele jaren mee door te gaan. Na een korte nacht, hup, uit de veren voor een ochtendwandeling door het feeërieke landschap vol bevroren ochtenddauw (helaas geen foto gemaakt). Neus poetsen,haren kammen en op weg naar een tweede traditie, nieuwjaarslunch bij vrienden. Ook weer gezellig met z’n alle rond de tafel. De gastvrouw had bij iedereen naast het bord een klein cadeautje gelegd met een fleurig thema opdat wij nu al het voorjaar in ‘la tête’ zouden krijgen.

De eerste maandag van de maand was er weer handwerkclub in het dorp en heb ik eindelijk mijn groene zachte vest afgemaakt en van mijn ‘debutanten wol’ heb ik een pyama gebreid voor m’n Ipad. Het spinnen lukt steeds beter en ik krijg dus steeds meer noten op mijn zang. Zo wilde ik een nidddy noddy, dat is een ding om wol mee tot strengen te draaien. Die zijn naar prijzig, jammer. Maar niet getreurd, ik heb hem voor kerst gevraagd en ….. gekregen! Zelfgemaakt door mijn lief die daarvoor uren in zijn timmerschuur heeft doorgebracht met zaag en schuurpapier.

Van de pluisjes wol die niet meer te spinnen zijn, frommel en prik ik net zo lang dat er kleine muisjes ontstaan, lief hè?

2 gedachtes over “Wol genoeg voor een warme winter

  1. Heerlijk, zo’n handige man! Scheelt veel tijd.
    Wat een leuke tradities. En lekker natuurlijk!
    Je muisjes vind ik snoepjes!
    Heel fijn en goed jaar gewenst met gezondheid en veel creativiteit.

    Like

Geef een reactie

