Om gevlogen

Hebben jullie februari voorbij zien komen? In een flits is hij hier langs gesjeesd. Wat heb ik gedaan? Ik weet het niet meer, maar druk was ik wel een beetje. Met wat? Dat weet ik eigenlijk ook niet meer. O ja! Kussenovertrekken voor de sofa van Sophie gemaakt. Ze moeten er nog wel omheen, dat doen we eind maart want voor die handeling moeten we naar Parijs (daar staat de sofa). Wat een straf hè? Alle goedweer dagen hebben mijn lief en ik de tuin doorgebracht. Inmiddels de 51 rozenstruiken, al de Budleija’s en fruitboompjes gesnoeid en verhakseld. Al drie perkjes onkruidvrij, nu de moestuin.

Helaas is het nu alweer een paar dagen prutsweer en het blijft nog even zo (niet echt erg hoor, binnen is er altijd wel een knutselwerkje te vinden).  Ook nog een paar dagen naar Nederland geweest, mijn goede vriendin ‘hollandse buuf’ heeft een hersenbloeding gehad en kan links niet meer uit de voeten. Nu hebben ze in de Hoogstraat vast wel meer optimistische doorzetters langs zien komen. Maar ik durf te wedden dat zij daarmee de eerste prijs in de wacht gaat slepen. We hopen dat ze goed uit de strijd gaat komen en weer snel hier op het terras komt zitten.  Eindelijk ook de theemuts voor nicht Lieneke gemaakt, daar wacht ze al een jaar op. Als isolatiemateriaal voor de muts heb ik een lekker vachtje schapenwol gebruikt.

img_1258

Ik heb mijn spinnewiel nog niet zo lang en ben er nog erg zuinig op. Ik spin altijd op antislip sokken, maar dat is weer omslachtig. Nu heb ik twee kleine antislip kleedjes gemaakt en dat werkt geweldig. Gisteren op de club voor het eerst art yarn gesponnen, groene basisdraad met witte wollen bobbels.

En nu maar hopen dat maart iets langer zijn staart roert.

33350448_unknown

Ook leuk: heel veel tuinliefhebbers zijn (helaas vaak terecht) bang als ze stekken krijgen van collega-liefhebbers dat er per ongeluk  nare spullen meekomen zoals zevenblad of pissepot. Daar hoef ik bij mijn zus niet bang voor te zijn, bij al haar stekken krijg ik steevast bolletjes cadeau!

Tot snel.

2 gedachtes over “Om gevlogen

  1. Ha Dorothé, Leuk dat ik eindelijk weer op jouw blok ben gekomen.
    Inderdaad werkt het weer voor tuinwerk niet mee, maar des te leuker om binnen te spinnen en knutselen. Groetjes en tot binnenkort

    Like

Geef een reactie

